Servicenormen

U heeft ons als gemeente regelmatig nodig. Bijvoorbeeld wanneer u uw rijbewijs wil verlengen, een vergunning wil aanvragen of maatschappelijke ondersteuning nodig heeft. We streven ernaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kan verwachten. Daarom hebben we normen voor goede kwaliteit van onze dienstverlening. 

U bezoekt onze website

Onze website bevat veel informatie over de gemeentelijke producten en diensten. Hier vindt u al veel antwoorden op uw vragen.

U stuurt ons een e-mail

Kunt u op de website niet vinden wat u zoekt? Dan kunt u een e-mail sturen naar info@geertruidenberg.nl. U ontvangt dan automatisch een antwoordbevestiging zodat u weet dat uw bericht is aangekomen. Binnen vijf werkdagen laten wij u per e-mail weten wie uw e-mail behandelt en hoe lang de afhandeling gaat duren. De behandeltermijn is afhankelijk van uw vraag.

U belt ons op 14 0162

Het algemene telefoonnummer van de gemeente Geertruidenberg is 14 0162. U krijgt dan iemand van ons Klant Contact Centrum (KCC) aan de lijn die uw vraag zo goed mogelijk  beantwoordt. Wij streven ernaar uw vragen meteen te beantwoorden. In de overige gevallen verbinden wij u door met een specialist binnen de gemeente. Als doorverbinden niet direct kan of lukt, maken wij voor die persoon een terugbelafspraak. U wordt binnen twee werkdagen teruggebeld.

U bezoekt onze Gemeentewinkel

Op afspraak

U kunt digitaal, via onze website of telefonisch een afspraak maken. We handelen zoveel mogelijk zaken digitaal of telefonisch af. 

U stuurt ons een brief

Als u een brief naar ons stuurt, krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. Daarin staat wie uw brief behandelt, en hoe lang de afhandeling gaat duren.

Soms duurt het langer voordat wij uw vraag kunnen beantwoorden. Dit kan gebeuren wanneer we advies moeten vragen aan andere afdelingen of instanties of wanneer we eerst moeten overleggen met andere partijen. Zodra wij merken dat we uw vraag niet kunnen beantwoorden binnen de afgesproken tijd, ontvangt u van ons een voortgangsbericht. In dit bericht staat wat de reden is van de vertraging en op welke termijn wij u een antwoord kunnen geven.

Merkt u dat er toch iets niet goed verloopt? Dan stellen wij het zeer op prijs als u ons dit meldt. U kunt dat op verschillende manieren doen:

  • via het digitale klachtenformulier;
  • telefonisch via 14 0162
  • persoonlijk aan de balie
  • of via het klachtenformulier, verkrijgbaar bij de balie van de Gemeentewinkel;
  • via een brief aan Postbus 10001, 4940 GA Raamsdonksveer. U kunt de brief ook afgeven aan de balie van de Gemeentewinkel).

Wij staan u vriendelijk, deskundig en volledig te woord. Wij behandelen u met respect en verwachten van u dat u ons met respect behandelt. Als u onze omgang niet vriendelijk vindt, vragen wij u ons daar direct op aan te spreken.

Natuurlijk spreekt het voor zich dat wij onze afspraken alleen na kunnen komen als uw verzoeken en meldingen volledig zijn, uw aanvragen aan alle wettelijke voorschriften voldoen en alle benodigde documenten aan ons zijn verstrekt.
 

Wij passen onze kwaliteitsnormen regelmatig aan. Daarbij nemen wij uw opmerkingen over onze dienstverlening graag mee. Heeft u een verbetersuggestie voor onze organisatie? Geef deze per e-mail, schriftelijk, telefonisch of persoonlijk aan ons door.