Mijn WIZ

De gemeente Geertruidenberg start met ingang van 1 oktober 2024 met Mijn WIZ (Werk, Inkomen en Zorg). Dit is een digitale omgeving waar u uw gegevens over uw uitkering online kan bekijken, aanpassen en aanvullen. Voorheen ging dit via het maandelijkse rechtmatigheidsformulier (ROF).

Mijn WIZ wordt nu gebouwd. Vanaf 1 oktober 2024 kunt u het volgende doen in de digitale omgeving:

  • Uw persoonlijke gegevens bekijken;
  • Uw inkomsten digitaal doorgeven;
  • Jaaropgaven en uitkeringsspecificaties bekijken;
  • Uw opgebouwde vakantiegeld zien;
  • Uw betalingen bekijken;
  • Mogelijke schulden (terug te betalen bedragen) bekijken;
  • Doorgeven van wijzigingen of gegevens;
  • Inleveren van documenten;
  • Doorgeven van uw verblijf in het buitenland.
Inloggen met DigiD

Mijn WIZ is vanaf 1 oktober 2024 bereikbaar via Mijnwiz.geertruidenberg.nl. U kunt inloggen met uw DigiD. Heeft u geen DigiD? Dan is het belangrijk dat u deze op tijd aanvraagt. Een DigiD aanvragen kan via Digid.nl

Heeft u vragen?

Heeft u vragen over Mijn WIZ? Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen. Vindt u op de website geen antwoord op uw vraag?  Neem dan contact op met uw Consulent Inkomen van Sociale Zaken. U kunt hiervoor elke werkdag tussen 08.30 en 17.00 uur bellen naar de gemeente via 14 0162. 

Om u te helpen met het gebruik van Mijn WIZ is per 1 oktober 2024 een handleiding en instructievideo beschikbaar op Geertruidenberg.nl. 

Waar staat Mijn WIZ voor?

Mijn WIZ staat voor Mijn Werk, Inkomen en Zorg. We starten nu met Inkomen. Op termijn wordt dit uitgebreid met Werk en Zorg.

Kan ik Mijn WIZ ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Ja dat kan. Ook dan logt u in met DigiD.

Kan ik alleen inloggen met DigiD?

Ja, u kunt alleen inloggen met uw DigiD. 
Heeft u geen DigiD? Dan is het belangrijk dat u deze op tijd aanvraagt. Een DigiD aanvragen kan via www.digid.nl.  

Ontvang ik het rechtmatigheidsformulier (ROF) niet meer?

Tot 1 oktober 2024 ontvangt u nog ROF per post. U moet wijzigingen tot en met 31 september 2024 doorgeven via ROF. Vanaf 1 oktober geeft u uw inkomen en wijzigingen door via Mijn WIZ. Het is niet meer mogelijk om dit via ROF te doen.

Mijn bewindvoerder regelt mijn geldzaken. Hoe gaat dat met Mijn WIZ?

Wilt u dat de bewindvoerder toegang krijgt tot uw account op Mijn WIZ? Dan kunt u uw bewindvoerder machtigen. U vraagt een machtiging aan via machtigen.digid.nl. Als de bewindvoerder gemachtigd is kan deze uw specificaties en stortingen bekijken

Krijg ik mijn uitkeringsspecificaties ook nog per post?

Nee, u ontvangt deze niet meer per post.  Een uitkeringsspecificatie vind u in Mijn WIZ. Het is mogelijk om de specificatie te downloaden.

Ik heb geen computer en/of internet thuis. Waar kan ik terecht?

U kunt gebruik maken van de computers van de bibliotheek (Theek 5).

Ik heb hulp nodig met Mijn WIZ. Waar kan ik terecht?

Per 1 oktober kunt u voor hulp terecht bij:

  • Het Informatiepunt Digitale Overheid van de bibliotheek (Theek 5). Voor een bibliotheek bij u in de buurt en openingstijden kijkt u op: www.informatiepuntdigitaleoverheid.nl
  • Surplus (maatschappelijk werk). U kunt terecht bij de spreekuren van Geld en Recht. Voor openingstijden en adres kijkt u op: https://surplus.nl/surplus-in-de-wijk/geld-en-recht.  
  • Vluchtelingenwerk. Wanneer u wordt begeleid door Vluchtelingenwerk, dan kunnen ze u ook helpen met Mijn WIZ.