Kosten ophalen afval (Afvalstoffenheffing)

U betaalt mee aan het inzamelen en verwerken van huishoudelijk afval door de gemeente. U krijgt hiervoor een rekening, de aanslag afvalstoffenheffing.

U bent verplicht om deze afvalstoffenheffing te betalen, ook als u uw afval nooit meegeeft. Bent u het niet eens met de aanslag? Dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

Bezwaar maken

Kosten huis-aan-huis inzameling 2025

Vastrecht Tarief
1 tarief € 201,00 per jaar
Aanbiedtarievenhuis-aan-huis 
Restafval60 liter, ondergrondse€    3,50 per keer
Restafval240 liter, minicontainer€  14,00 per keer
GFT+e15 liter, cocon€    0,00 per keer
GFT+e140 liter, minicontainer€    0,00 per keer

 

 

Afvalstoffenheffing
 2024 
1-persoonshuishouden€ 216,00 
2-persoonshuishouden€ 279,00 
3-persoonshuishouden€ 306,00 
meerpersoonshuishouden€ 393,00 
extra restafvalcontainer€ 150,00Exclusief €25,00 eenmalige afleverkosten
extra gft+e€ 75,00Exclusief €25,00 eenmalige afleverkosten
extra PMD of oud-papier€ 25,00 Exclusief €25,00 eenmalige afleverkosten
extra aanbieding ondergrondse container€ 2,00 

 

 

Zo kunt u uw afvalkosten laag houden:

  • Geef spullen die u niet meer gebruikt een tweede leven en breng ze naar de kringloop.
  • Kies voor herbruikbare spullen in plaats van voor wegwerpproducten. 
  • Repareer zo veel mogelijk kapotte spullen en gebruik onderdelen op een andere manier.
  • Zorg dat u uw afval goed scheidt, dit zorgt voor minder restafval.
  • Zet een compostbak in de tuin of op het balkon voor GFT-afval zoals groenteschillen en koffiedik. 

Bent u het niet eens met de aanslag? Dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

De 6 weken gaan in op de datum die op het aanslagbiljet staat (de dagtekening).

  • U kunt digitaal bezwaar maken
  • Het is ook mogelijk schriftelijk bezwaar te maken. U richt het bezwaar aan de heffingsambtenaar van de gemeente Geertruidenberg, Postbus 10.001, 4940 GA Raamsdonksveer.